Köpvillkor

Allt på sidan är lagervaror. Din beställning skickas från oss inom 24 timmar och levereras inom 3-5 arbetsdagar. Om ditt paket är försenat med mer än 3 dagar så hör av dig till info@weselectare.se.

Fraktkostnaden är 29 kr och handlar du över 500 kr så bjuder vi på frakten.

Vi accepterar betalning med Visa eller Mastercard. Man behöver inte registrera sig utan genomför köpet direkt i vår snabbkassa.

Var noggrann när du fyller i dina uppgifter, din mailadress och ditt mobilnummer (sms) då detta används av oss för att meddela dig om att din vara är på väg och när den finns att hämta på ditt närmsta utlämningsställe.

Orderbekräftelse/kvitto

När du genomfört ditt köp skickas en orderbekräftelse till din mail. Får du ingen orderbekräftelse samma dag som du gjort din beställning så kontakta oss, då det kan betyda att du skrivit in fel e-post adress. Tillsammans med din leverans får du även en följesedel. När dina varor är packade skickas en bekräftelse på detta via mail.

Ångerrätt och öppet köp

Hos oss har du alltid 14 dagars öppetköp från det att du mottagit din leverans men vi blir väldigt glada om du hanterar returen så fort som möjligt. Om du vill byta eller returnera en vara så är det du som kund som står för returfraktkostnaden. Vid byte är det sedan vi som står för fraktkostnaden för det nya plagget som skickas (rea undantaget). Kontakta oss på info@weselectare.se om du vill byta storlek. Kläderna ska vara oanvända och prislapparna ska sitta kvar på plaggen. För att göra returen så smidig som möjligt för dig som kund så bifogar vi en svarspost-lapp som man klistrar på paketet (då behövs inga frimärken). Paketet lägger du sen på en vanlig ”gul” postlåda eller lämnar in på närmsta #postenbud#. Maxvikten för att använda svarsposten är 2 kg. Har du inte kvar lappen gå det bra att skriva för hand på paketet:

Frisvar
Weselect i Åre AB
Årevägen 76
83013 Åre

Har du några frågor så är det bara att maila oss på info@weselectare.se.

Återbetalning vid retur

Återbetalning sker senast dagen efter att vi har mottagit varan. Vi sätter då tillbaka det aktuella beloppet på ditt betalkort. Det kan ta upp till 3 dagar innan pengarna syns på ditt konto.

Reklamation

Vi står för returfrakten vid en godkänd reklamation. Om varan finns i lager så skickar vi en ny så fort vi har mottagit varan och godkänt reklamationen. Om varan inte längre finns i lager så kontaktar vi dig för vidare hantering av ärendet. Vi följer allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist. Kontakta alltid oss på info@weselectare.se vid en reklamation så hjälper vi dig!

Personuppgifter

Personuppgifter som vi får in i samband med ett köp kommer ej att lämnas ut till tredje part. Vi behandlar dina personuppgifter i enlighet med svenska personuppgiftslagen (PUL). We Select hanterar inga kontokortsuppgifter vid kortköp.

Övrigt Vi följer konsumentverkets regler för e-handel och returer. Du måste vara över 18 år för att handla hos oss. Alla priser är inkl. moms. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, slutförsäljning samt att bilderna inte alltid kan återge varornas exakta utseende och färg.

Minimum pris att handla för är 100 kr